27 листопада 2020 р. у рамках грантової програми міжнародного проєкту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність», що реалізується Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) за підтримки Посольств Великої Британії та США в Україні у партнерстві з Міністерством освіти і науки України й Академією Української Преси відбувся четвертий воркшоп: «Онлайн інструменти в роботі історика». Під час заходу розкрили секрети ефективного пошуку в Google, говорили про інструменти для перевірки фото та відео.
Як же історику без Вікіпедії? Розкрили також всі «секрети» Вікі: від моменту пошуку, збереження інформації до моменту створення власної книги. Поговорили про переваги та недоліки використання Вікіпедії у навчальному процесі. Окремо зупинились на питанні роботи з джерелами, перевірки їх авторитетності, цитуванні.
Викладачі Навчально-наукового інституту історії та соціогуманітраних дисциплін закликали студентів писати до української Вікіпедії. Оскільки робота над створенням статті сприяє формуванню інформаційної компетентності, яка передбачає медіаграмотність, тобто вміння відрізняти фейкові новини та інформацію від справжніх, не керуватися лише власним першим враженням від прочитаного чи почутого, а також звичку перевіряти отримані дані у надійних джерелах.
Тепер наші студенти знають, як Вікіпедія протистоїть фейкам, а також, що робити, коли помітив помилку у статті Вікіпедії.
Ну і звісно, який же воркшоп без роботи студентів у групах? У результаті вийшли класні слогани про роль інфомедійної грамотності, створено QR коди та чудові меми, що були представлені групами студентів за допомогою дошки Padlet.
Дякуємо студентам за небайдужість та значний інтерес до заходів, адже ми змогли зібрати аудиторію вдвічі більшу, ніж планували!